بیشتربدانیم

علمدار جبهه :: حاج حسین خرازی

مستحب است انسان بعد از نماز مقداری مشغول تعقیب؛ یعنی خواندن ذکر و دعا و قرآن شود و بهتر است پیش از آن که از جای خود حرکت کند و وضو و غسل و تیمم او باطل شود، رو به قبله تعقیب را بخواند و لازم نیست تعقیب به عربی باشد؛ ولی بهتر است چیزهایی که در کتابهای دعا دستور داده اند بخواند، و اما بعضی از تعقیب های سفارش شده عبارتنداز: 

۱. پس از سلام نماز مستحب است سه مرتبه الله اکبر بگوید و در هنگام گفتن مانند بقیه ی تکبیرهای نماز دستها را بالا بیاورد. 
۲. از تعقیب هایی که خیلی سفارش شده است، تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها است که باید به این ترتیب گفته شود: ۳۴ مرتبه الله اکبر، بعد ۳۳ مرتبه الحمدلله، بعد از آن ۳۳ مرتبه سبحان الله و می شود سبحان الله را پیش از الحمدلله گفت؛ ولی بهتر است بعد از الحمدلله گفته شود و حضرت صادق علیه السّلام می فرماید: تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها در هر روز بعد از هر نماز نزد من محبوبتر است از خواندن هزار رکعت نماز(مستحبی). 
۳. مستحب است بعد از نماز، سجده ی شکر نماید و همین قدر که پیشانی را به قصد شکر بر زمین بگذارد کافی است؛ ولی بهتر است صد مرتبه یا سه مرتبه، یا یک مرتبه شکراً لِله یا شُکراً یا عَفواً بگوید و نیز مستحب است. هر وقت نعمتی به انسان می رسد یا بلایی از او دور می شود سجده ی شکر به جا آورد. 

منبع: احکام عمومی، ج۱، ص۲۱۴

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: نماز, شهدا, ایمان , رهروان شهدا,

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 اسفند 1391 توسط  وصال جان