علمدار جبهه :: حاج حسین خرازی



نوشته شده در تاريخ یک شنبه 28 آبان 1391 توسط  وصال جان
 
اگر  بسیج  در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکت‌های سازنده این کشور لنگ است.”(امام خامنه ای)

در روزگاری که کشور جمهوری اسلامی ایران در حال تبدیل شدن به یک الگوی جامع برای ملت های آزاده است، دشمنان همیشگی ایران فشارهای اقتصادی خود را دو چندان کرده‌اند تا ملت ایران را به زانو درآورند، اما غافل از اینکه بسیجیان با بصیرت ملت ایران، با استعانت از خون سرخ سیدالشهدا(ع) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، توانسته اند با  مقاومت،شجاعت و ایثار خود قله های علم و فناوری را یکی پس از دیگری فتح کنند.

هم اکنون با توجه به تقارن هفته بسیج و ایام محرم، ما بسیجیان در فضای مجازی، بار دیگر در کل یوم عاشورای زمان،با موج وبلاگی(من یک بسیجیم)، با حسین زمان تجدید پیمان می‌کنیم.

از تمامی افسران جنگ نرم در فضای مجازی خواهشمندیم پستی را پیرامون موضوعات زیر در وبلاگ های خود منتشر نمایند و در قسمت ارسال مطلب در سایت “حرف تو” ارسال نمایند.

موضوعات پیشنهادی:

اهمیت و جایگاه فرهنگ بسیج

لزوم گسترش فرهنگ بسیج در جامعه

نحوه انتقال فرهنگ بسیج در جامعه

مشخصات یک بسیجی نمونه چیست؟

بسیج  در کلام مقام معظم رهبری

بسیج و انقلاب اسلامی ایران

بسیج و بیداری اسلامی

بسیج و هنر اسلامی

آسیب شناسی فضای موجود در بسیج

خدمات بسیج در رفاه و پیشرفت  جامعه


برچسب‌ها: موج وبلاگی « من بسیجی ام», رهروان شهدا, امام حسین, شهید, بیداری اسلامی,

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 24 آبان 1391 توسط  وصال جان


جوان امروز کشور باید به دنبال تقویت بصیرت و روح خود باوری و خود اتکای را در خود افزایش دهد.ما باید به این موضوع توجه داشته باشیم مشکلاتی که امروز وجود دارد، قبلا هم بوده است، بلکه در قبل بیشتر از حال بوده است.

حجت الاسلام پناهیان حرف قشنگی داره که می گویند:دشمنان اسلام كه بي عقل و هوش نيستند. اگر خدا به آنها حتي يك ذره هم عقل و هوش داده باشد، مي‌دانند مهم‌ترين اقدامي كه بايد انجام بدهند، تضعيف رهبري است و در تمام ده سال اول انقلاب اين كار را انجام دادند و فقط در سال‌هاي آخر بود كه تسليم شده بودند و لذا اگر امروز هم شما جرياناتي را براي تضعيف رهبري جامعه اسلامي مي‌بينيد، اصلاً چيز تازه‌اي نيست. ما بايد دقت داشته باشيم كه به‌رغم همه اين مسايل، رهبري ولايي در جامعه ما نسبت به گذشته تقويت شده و روز به روز در اين زمينه پيش رفته‌ و از مظلوميت جدا شده‌ايم.
امام يك بار فرمودند كه پيامبر اكرم(ص) نتوانستند كاري را كه مي‌خواستند انجام دهند، يعني نگذاشتند. بعضي از علماي خارج از كشور اعتراض كردند كه ايشان نسبت ناتواني به پيامبر(ص) داده است. امام فرمودند: «بله، من اين را گفته‌ام و باز هم مي‌گويم كه رسول خدا(ص) مي‌خواست همه را مثل علي‌بن‌ابيطالب(ع) تربيت كند، ولي نتوانست و نگذاشتند.»

ما وقتي مي‌خواهيم مظلوميت اهل بيت را بگوييم، بايد برگرديم و ريشه مظلوميت را در زمان خود پيامبر اكرم(ص) بگوييم. اين مثالي است براي وضعيت خود ما. بعضي‌ها الان وقتي چهارتا جوان بي‌بند و بار را مي‌بينند، مي‌گويند واي! همه چيز به هم ريخت! چقدر دوران قديم خوب بود! دوران جنگ دوران طلايي ما بود! در دوران جنگ هم همين وضعي را كه الان مي‌بينيد، بعضاً حتي در شهرهاي نزديك به جبهه هم مي‌ديديد. برخي از اين بي‌بند و باري‌ها حتي زير آتش بمباران‌ها هم وجود داشت. چرا تصورات ما از آن زمان مبالغه‌آميز است؟ با چنين تصوراتي، الان روحيه‌ها با شنيدن چنين حرف‌هايي تضعيف مي‌شوند. وقتي اين حرف‌ها را در باره دوران سابق مي‌شنويد، فكر مي‌كنيد چيزي خراب شده و اين به دشمن ما روحيه مي‌دهد و روحيه دوستان ما را تضعيف مي‌كند. خود ما هم در انجام وظايفمان گيج مي‌شويم و راه را گم مي‌كنيم؛ آن وقت دشمنان يا دوستان نادان هم القا مي‌كنند كه در يك وضعيت غيرطبيعي قرار داريم، در حالي كه وضعيت كاملاً طبيعي است.

تا جنگ نشد، ولايت تثبيت نشد، اين هم از حماقت دشمنان ما بود كه جنگ را آغاز كردند. آنها نمي‌دانستند كه جنگ براي جامعه ما چه بركاتي دارد. يكي از عواملي كه موجب شد مردم قدر رهبري را بدانند، به ولايت پناه ببرند و ولايت، كارآمدي خود را به منصه ظهور برساند، دفاع مقدس بود.

ان‌شاءالله همه آرزوهاي مردم مظلوم و نازنين ايران اسلامي محقق خواهند شد و ما خواهيم ديد كه سال‌ها مرگ بر آمريكا گفته‌ايم، مرگ آمريكا را به چشم خواهيم ديد؛ سال‌ها مرگ بر اسراييل گفته‌ايم؛ مرگ اسراييل را خواهيم ديد. سال‌ها عليه ظلم و ستم و استكبار فرياد زده‌ايم، ظلم و استكباري كه تمدن غرب بر آن بنا نهاده شده است؛ فروريختنش را ان‌شاءالله خواهيم ديد و خون شهدا اثر خودش را خواهد گذاشت. آن وقت است كه تازه جلسات روضه‌خواني راه مي‌اندازيم و مي‌نشينيم و در بهار آزادي جاي شهدا را خالي و پاي ركاب آقا امام زمان(عج) براي ابا عبدالله الحسين(ع) گريه مي‌كنيم. علمداران آقا امام زمان(عج) براي علمدار حسين(ع) چه گريه‌اي بكنند. آيد به جهان اگر حسين دگري / حاشا كه برادري چو عباس آيد. ان‌شاءالله كه شما جزو علمداران آقا باشيد.


برچسب‌ها: بصیرت, رهبر, غانقلاب اسلامی, رهروان شهدا, شهید, دشمن, استکبار, آمریکا, اسرائیل,

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 23 آبان 1391 توسط  وصال جان

این پست را حتما تا آخرش بخوانید جواب همه ی سوالات و ابهامات شما را داده است. که بسیار کامل و جامع هست. بنده خودم شخصا عرض میکنم سوالاتی که برای خودم گنگ و مبهم بود حل شد.نظرتان را در مورد این مطلب بنویسید که اگر دوست داشتید باز هم از این مطالب برای شما دوستان عزیز میگذارم.


به گزارش خبری رهروان شهدا،همايشی تحت عنوان نقش بسيج در اقتصاد مقاومتي در تاریخ 1391/08/16درسازمان بسیج مستضعفین برگزارگردید.دراین همایش که باحضورسردار نقدي، رئیس سازمان بسيج مستضعفين درسالن شهید فهمیده(ره) با موضوع تبیین مساله اقتصاد مقاومتی و چگونگی بازگویی آن برای جامعه برگزارشد.وی در این جلسه به بررسی دوازده رکن مهمی که از تحلیل فرمایشات مقام معظم ولایت در خصوص اقتصاد مقاومتی هست ، اشاره کرد.به گفته ی ایشان شش رکن آن مخاطبش عموم مردم هستند در بقیه موارد نیز مردم نقش دارند و در آن شش رکن دیگر دولت، دستگاه ها و دیگران نقش دارند. اما مخاطب اصلی شش محور از 12 محور و مولفه اصلی ارکان مهم اقتصاد مقاومتی خود مردم هستند که ما بیشتر باید با تاکید بر این شش مولفه و محور، مساله را تبیین کنیم که عبارت است از:

 

1- تقویت فرهنگ کار و تولید؛

 کار ، کار ارزش است. پیامبر اعظم  صلی الله علیه و آله و سلم کف دست های کارگر را می بوسید آنجا که دست فردی زبر است، وقتی به او دست می دهند می فرمایند که چرا دستت زبره؟ او توضیح میده که من با این دست ها طناب میکشم و بیل میزنم و بعد (پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم) می فرماید:« که این دست ها هیچگاه آتش جهنم را لمس نخواهد کرد.» اینقدر ارزش دارد کارکردن. اشاره به هیچ عنصر دیگری نمیکنند پیامبر عظیم الشان اسلام، طبعا طرفشان مسلمان و مومن بوده اما دیگر به هیچ عنصر دیگری اشاره نمی کنند. این کار این دست ها را از آتش دور می کند. فلذا این کار اهمیت داره ارزش داره. الان همه فکر میکنند کار یعنی پشت میز نشستن ،افتخار این است که ما اصلا کار نکنیم یک پولی داشته باشیم در بانک و هی زیاد بشه ،سود بیاد روش یا یک زمینی بخریم قیمتش برود بالا. مثلا این خیلی هنره؟ هنر این نیست. هنر این است که انسان از دست رنج بازوهای خودش قوت خود را  در بیاورد. یک حالت اضطراری است که کسی نتواند به خاطر یک شرایط خاصی، زحمت جسمی و بدنی به خود بدهد برای کار و تامین قوت خودش

2- اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف؛ 

یکی از روسای کشورمان که رفته بود در چین، آنجا  هنگام شام با رییس جمهور چین، دو تا برنج از بشقاب افتاده بود بیرون، این رییس جمهور برداشته و خورده بود. رئیس جمهور چین گفته بود اگر هر چینی دو تا برنج ازش بیافته و نخوره ضرب و تقسیم کرده بود که چند تن برنج از بین می ره. این یک واقعیت است. حالا ببینید ما چه می کنیم شما بروید شبها در تالارها و مجالس عروسی و ولیمه حاجی ها ببینید چه خبر است؟ چقدر غذا دور ریخته می شود؟! چه کسی اینها رو جمع میکنه؟! چه کسی دقت میکنه که بیشتر تولید نشه و بعد اگر تولید شه به مصرف برسه و به نحو شایسته استفاده بشه؟!

ما اینجا نعمتمان زیاد است، خوب بیاییم ماه به ماه حساب کرده و کنترل کنیم ببینیم چقدر این ماه مصرف کرده ایم؟ کجایش را می توان کاهش داد؟ و چطور می شود کنترل کرد و به حداقل رساند و بهینه کرد و به حد معقول و منطقی رساند؟ نمیخواهیم بگوییم که ما مصرف نکنیم ولی مصرف معقول و منطقی. اسراف نکنیم. در این مساله خیلی صحبت شده و حضرت آقا یک سال را به این نام  گذاشته اند

3-«حمایت از تولید ملی» که مخاطبش مردم هستند؛

 امروز در جامعه ما عمده ترین مشکل بیکاری است.الان شما در هر استانی بروی مشکل اول «بیکاری» است و هیچ مشکلی بالاتر از بیکاری نیست. این بیکاری باید چطور حل بشود؟ وقتی ما کالای خارجی را مصرف می کنیم، می شود بیکاری حل گردد؟ نهکارگر خارجی شاغل می شود، آدم ایرانی هیچی، چه کار کند؟ تولیدی ندارد، کاری ندارد که تولید کند  و یا اشتغال پیدا کند و آنهایی هم که الان شاغل هستند هم بیکار می شوند. وقتی جنس از خارج می آید آنهایی که الان شغل دارند هم بیکار و ورشکست می شوند. فلذا ما باید یک مقدار در این مساله تعصب نشان دهیم.

بیکاری زمانی حل می شود که ما کالای داخلی را مصرف کنیم که نیاز به تولید داشته باشد، کارگر حرکت کند، نیاز به شبکه توزیع داشته باشد، یک کسی مواد اولیه بیاورد، یکی تولید کند، یکی توزیع کند و اگر از خارج کالا بیاید، بیکاری روز به روز اضافه می شود. l ما خيلي راحتيم با واردات. خيلي راحت. فرهنگمان جوري القاء شده كه هر چي از خارج اومد خوبه و هر چي در داخل است بد است. حجاج ما مي روند در حالیکه چقدر حضرت آقا نصيحت كردند كه نرويد و از همين جا سوغاتي بخريد. آيا همه گوش مي كنند؟ وقت طلايي كه بايد رفت مسجد الحرام و مسجد النبي زيارت كرد كه يك دقيقه آن اصلا قابل ارزشگذاری نيست.

40ميليون يورو چوب بستني وارد شده به اين كشور در سال گذشته. 40 ميليون يورو، يعني 100 ميليارد تومان چوب بستني وارد شده است واقعا لازم است؟! خوب مي رفتيد چوب پلاستيكي مي زديد. ميمرديد؟! اين ها واقعيت داره و مي شود 15 ميليارد دلار چيزي كه مي شود وارد نكرد، همه ما داريم فقط وارد مي كنيم و مصرف مي كنيم از کجا؟! از آلماني كه دشمن ماست، توهين به پيغمبر ما مي كند. آخر غيرت هم خوب چيزي است. ما اگر وقتي مي رويم خريد از مغازه سر كوچه كه خيلي هم نزديك تر است به ما و ارزان تر هم مي دهد، يك فحش ناموسی بدهد ديگر نمي رويم آنجا و از او خريد نمی كنيم. بلکه دو تا كوچه بالاتر می رویم. چطور ما راضي مي شويم كسي كه توهين مي كند به پيغمبرمان، برويم چوب بستني از اونها 40 ميليون يورو بياوريم؟! چطور غيرت ما اجازه مي دهد؟! خب نبايد اين كار را بكنيم. مشخص است كه پررو مي شود، باز هم توهين مي كند، ميگویند اينها كه حاليشون نيست، می گن پول بايد به من برسه كه مي رسه و بعد ما افتخار هم مي كنيم و مي گویيم علي رغم تحريم ها، مبادلات تجاری ايران و آلمان افزايش يافت.

4- استفاده حد اكثري از همه ظرفيت ها؛

یک ميليون و 780 هزار کیلومتر مربع زمین داریم با اين همه آب كه به اندازه 150 ميليون نفر مي توانيم غذا توليد كنيم و بخوريم. اگر تمام مرز هاي ايران را آدم بچينند و نگذارند كه هيچ ايراني نه چيزي بیرون ببرد و نه چيزي به داخل کشور بياورد. آب داريم. بيل هم داريم كه بتوانيم زمين را بكنيم، بكاريم و غذا بخوريم. اینجا که شعب ابيطالب نيست. ظرفيت های مان را بايد شناسايي كنيم. خيلي از ظرفيت ها بلا استفاده هست و خيلي از ارزش هايي كه ما داشتيم را الان كنار گذاشتيم.

توليد ارزش است. يك خانم در خانه 2 تا ميله بافتني داشت اين كارخانه بود. نزدیک 20 ميليون خانوار الان در ايران هستند، سالي يك عدد كلاه يا شال گردن مي شود 17 ميليون كلاه، 17 ميليون شال گردن. همه ژاكت هاي ما بافتني بود والان منسوخ شده. خانم داشت براي بچه اش قصه  تعريف مي كرد و يا مثلا به بچه اش ديكته مي گفت و يا تلویزيون نگاه مي كرد و اين دستش هم كار مي كرد و نخ ها را به هم مي زد، مي شد كلاه، شال، جليقه. بدون كارخانه و مواد اوليه؛ یا انرژي مصرفي آن چقدر مي شود؟ از كجا مي آيد؟ بارش چه مي شود؟ فقط با دو تا گلوله نخ. تمام اين ظرفيت بلا استفاده است در حال حاضر.

در گوشه حیاط خانه های مان مرغ داشتيم و همين ته مانده سفره را مي گذاشتيم جلوش، پوست خربزه، هندوانه، پوست خيار را خرد مي كرديم و يا آشغال سبزي خوردن، سبزي آش مي گذاشتيم جلوي اين مرغ ها و مي خوردند و به ما تخم مرغ مي داد، گوشت مي داد. خب الان همه اين ها منسوخ شده است و اين خيلي بد است. سگ نگه داشتن در خانه خوب شده ولي حالا مرغ و خروس نگه داشتن زشته. چرا؟ اين ظرفيتي است كه دارد هدر مي رود.

شما ببينيد در كشورهاي ما چقدر بنر در سال استفاده مي كنيم؟ ميليون ها متر و شاید ده ها ميليون متر مصرف مي كنيم براي تبليغات، الان همه وارد مي شوند. چرا؟ ‌مواد اوليه اين براي پتروشيمي خودمان است مي گيرند ميبرند آنجا يا نفت خام از ما مي گيرند يا پتروشيمي ما را بنر مي كنند 50 برابر قيمت به خودمان مي فروشند. يك بشكه نفت 100 دلاري كه به آن ها مي فروشي؛ تبديل مي كنند به بنر، 1500 دلار مي شود همان یک بشکه نفت و به ما مي فروشند. چرا؟ 10 نفر آدم عاقل جمع  بشوند يك صنعت پايين دستي در کنار يكي از پتروشيمي ها بزنند و اين كار را خودشان انجام دهند. اين ها ظرفيت هايي است كه در كشور ما هست، يعني يك بازار مصرف بزرگ، يك بازار مصرف به اين عظمت در دست شما هست، چرا نمي رويد و سرمايه گذاري نمي كنيد؟

5-روح خودباوري و خوداتكايي؛

باور داشته باشيم كه مي توانيم. باور داشته باشيم، اعتماد به نفس داشته باشيم.باور کنید که قهرمان دوی جهان که 100 متر را در 9 ثانیه می دود، به یک پیرمردی که همین الان بگویید بدود، می گوید من اصلا چه جوری بدوم؟ اگر گرگ او را دنبال کند او این 100 متر را در 7 ثانیه می دود، رکورد قهرمان دوی جهان را هم می شکند.

همین الان اگر به شما بگویند از این بالا بپر پایین، اصلا ممکن نیست. ولی اگر اینجا آتش زبانه بکشد و محاصره شده باشید و هیچ راهی نداشته باشید برای حیات از این بالا می پرید پایین و پای شما هم شاید پیچ بخورد ولی مشکلی نیست، یعنی در شرایط فوق العاده ظرفیت های ناشناخته اش شکوفا می شود. ما باید اعتماد به نفس داشته باشیم. این را باید بازگو کنیم و به جای اینکه منفعل بشویم، حرکت کنیم و از انرژی خود استفاده کنیم و ظرفیت های ناشناخته را بکار بگیریم و اعتماد به نفس داشته باشیم. این یک اصل است، روح خود باوری، خود اتکایی و بدانیم که می توانیم.

6- مردمی کردن اقتصاد؛

کسی نمی خواهد شما مجانی پول هایتان را بدهید، پول ها را بیاورید و به جریان و کار بیاندازید و به جای اینکه بگوییم سود طلا این درصد است و یا دلار بخریم این قدر می رود بالا، خوب اگر شما بیایید یک کارخانه آب انگورگیری راه بیاندازید مثلا در ارومیه، قزوین، زنجان و... تا این انگورهای مردم نپوسد و نرود در خاک، برای هزاران نفر اشتغال به وجود بیاید، این ممکن است 10 درصد سود داشته باشد، خب باشد این سود برکتش فرق داره، همه پول را ببریم جایی که خیلی سود دارد، آن پول هایی که راکد بوده در صندوق خانه ها را بیاورند بیرون.مردمی کردن اقتصاد یعنی مردم بیایند در اقتصاد، سازماندهی کنند، موسسه راه بیاندازند تولید را رونق بدهند.

حالا یک حرفهایی هم خطاب به دولت می باشد که ارتباط اقتصاد با نفت را قطع کنید، زمان طرح ها را کوتاه کنید، صنایع دانش بنیان را اهمیت دهید. این ها فرمایشاتی است که حضرت آقا بیان داشته اند به دولت، به دستگاه های قضایی. مبارزه با مفاسد اقتصادی و مدیریت منابع مالی یکی از مسائلی اقتصاد مقاومتی می باشد و از ارکان کار می باشد


این 6 مؤلفه مخاطبانش خود مردم هستند.در حالتی که دشمن را کمک کردیم، وقتی ارز گران

شد و رفتیم دلار خریدیم که این گران تر شد و پول را در خانه انبار کردیم یعنی کمک کرده ایم

به دشمن و دشمن در هدفش موفق می شود.

میدان کار خیلی زیاد است اقتصاد مقاومتی یعنی این، یعنی حل کردن این مسائل، شناخت

این مسائل، این مدل ها که بحث شد باید تبیین کنیم و بیاوریم در میدان، جوانان بیایند،

بسیجی هابیایند این انرژی که بسیج دارد که در جبهه درخشیدند و آن طور در عرصه های

انقلاب درخشیدند در عرصه های فرهنگی در عرصه های امنیتی بیایند در عرصه تولید، این

انرژی رابتوانیم آزاد کنیم در عرصه تولید و حالا آقایی که مثلا مداح است می گوید ما اینجا چه

کاره ایم؟! آقایان مداح که می خواهند بروند محرم، صفر در صحبتهایشان بگویند آقا ما چیکار

بکنیم؟ همه اقشار کار دارند. روحانیون این مطالب خود را شیوا بنویسید مستند به حدیث و

روایات و آیات، اول محرم که می خواهند بروند دستشان بدهیم و اصلا برویم با مراجع صحبت

کنیم این جزوه را به مراجع عظام بدهیم و زمانی که آقایان طلاب و روحانیون می خواهند

بروند شهرها و روستاها، به آن ها بگویید و از آنها بخواهید بگویند:

-چرادرروستاها مرغ خانگی نیست؟                                                                    

- چرا در روستاهای ما مرغ و اردک نیست؟

-چرا کارهای تولیدی را گذاشته اید کنار و همه شما شده اید مصرف زده؟

-دو تا گوسفند گذاشتن کنار خانه روستایی چه اشکالی داره؟

فلذا هیچ قشری بیرون از دایره نیست و خصوصا کسانی که زبان تبلیغ دارند و امیدواریم این

کارها واقعا انجام بگیرد و در زمان کوتاه، ما این بسته های اطلاعاتی را تهیه بکنیم و به

صورت پرده نگار و یا به صورت جزوه این ها را تهیه کنیم و در اختیار اقشار قرار دهیم.

خداوند توفیق دهد اقتصاد مقاومتی را خودمان پیاده کنیم و همه جامعه را به تحقق آن ترویج

کنیم.  

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته


برچسب‌ها: اقتصاد مقاومتی, سردارنقدی, رهروان شهدا, اقتصاد, رهبر, تولیدملی, مردم, دولت,

نوشته شده در تاريخ جمعه 19 آبان 1391 توسط  وصال جان

خبرگزاری فارس: آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد با شمارش تقریبا تمامی صندوق‌های رای، میزان مشارکت در انتخابات آمریکا اندکی کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

به گزارش فارس به نقل از آسوشیتدپرس، درحالیکه شمارش 97 درصد صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پایان رسیده است آمارها نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم آمریکا کمتر از 50 درصد بوده است.

براساس این گزارش، از مجموع واجدین شرایط، 118 میلیون نفر رای خود را به صندوقها انداختند که نسبت به انتخابات سال 2008 که 131 میلیون نفر مشارکت داشتند 9 درصد کمتر بوده است.

«گانز کورتیس» مدیر مرکز مطالعات انتخابات آمریکا گفت: از نظر تعداد و وسعت، مشارکت مردم چشمگیر نبود و تعداد رای دهندگان در اغلب ایالت‌ها حتی کمتر از انتخابات سال 2004 بود.

وی تصریح کرد که به دلیل نوع مبارزات انتخاباتی سال 2012 بسیاری از رای دهندگان احساس منفعلانه ای نسبت به انتخابات داشتند.

براساس آمارها، در ایالت مریلند میزان مشارکت نسبت به سال 2008، 7 درصد کمتر و در پنسیلوانیا و کارولینای جنوبی حتی از این هم کمتر بود.

آمارهای کمیسیون انتخابات فدرال بعد از شمارش 97 درصد آرا نشان می‌دهد که 118 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

این درحالیست که دانشگاه جورج ماسون آمریکا تخمین زده بود که حداقل 60 درصد واجدین شرایط در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 شرکت کنند.

براساس این گزارش، در ایالت کالیفرنیا میزان مشارکت 15 درصد کمتر از سال 2008 بوده است. در ایالت نیوجرسی هم مردم 10 درصد کمتر از سال 2008 رای خود را به صندوقهای رای انداختند.


برچسب‌ها: اوباما, انتخابات, د, لت, رای, آمریکا, رئیس جمهور, صندوق رای, 2012,

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 18 آبان 1391 توسط  وصال جان


هیچ وقت برای پست و مقام کاری انجام نده ...

این به معنی نیست که هر کاری انجام بدهیم که پست و مقام نداشته باشیم ! 

گاهی باید مسئولیتی را به عهده بگیریم.

هیچ وقت برای خود نمایی و جلب توجه کاری انجام نده ...

معنی این جمله این نمی شود که هر کاری انجام بدهیم تا مورد توجه دیگران نباشیم!

یک وقت هایی باید جریان ساز باشیم ... باید مبلغ باشیم.

وگرنه همه باید سعی می کردند تا رتبه اول کنکور نشوند ، چرا که کانون توجه ها می شوند.

تصور کنید شهری را که در آن ناسزا گویی به نا حق بر علیه کسی بین مردم رواج  پیدا کرده باشد ، آن وقت قطعا اگر

فردی بخواهد از آن مظلوم دفاع کند مورد توجه قرار خواهد گرفت...

حالا شما می گویید اگر نباید دفاع کرد؟! اگر این فرد یک خانم باشد چه ؟! باز هم باید سکوت کرد؟!

نخیر ، حتی می توان گفت اینجا شهامت و ایثاری نیاز دارد وصف نا شدنی ، و ای کاش در مردم کوفه بود ، ای کاش در ما باشد ...



این غم آنجا در دلم نشست که به کسی گفتم حجاب بهتر برای خانم ها شاید امروز با پوشیه و چادر باشد ، اما

جواب به من جواب دادند امروز اگر پوشیه بزنیم در مرکز توجه قرار خواهیم گرفت ... و برای من همیشه سوال بود

یعنی اگر کاری زشت و اشتباه در بین مردم عرف شود دیگر نباید کار درست تر  را انجام داد چون عرف شکنی خواهد

بود و ما مورد توجه قرار خواهیم گرفت. اما به نظرم این جور نیست. به نظرم:

همیشه فقط برای رضای خدا کار انجام بده ... هیچ وقت برای خود نمایی و جلب توجه

کاری انجام نده ...

معنی این جمله این نمی شود که هر کاری انجام بدهیم تا مورد توجه دیگران نباشیم! معنی

اش این می شود که هر کاری می کنی برای غیر خدا کاری نکن!


برچسب‌ها: خدا, پست , مقام , شهید, شهدای کربلا, شید گمنام, رهروان شهدا,

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 آبان 1391 توسط  وصال جان

خدایا , خطا از من است , میدانم

 


از من که سالهاست گفته ام

 

" ایاک نعبد "

 

اما به دیگران دلسپرده ام

 


از من که سالهاست گفته ام

 

" ایاک نستعین "

 

 اما به دیگران تکیه کرده ام ...


اما تو رهایم نکن ... !!


برچسب‌ها: رهروان شهدا, مناجات, ارحم الراحمین, یا رب,

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 17 آبان 1391 توسط  وصال جان
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 10 آبان 1391 توسط  وصال جان

آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی رحمه الله از علمای ربّانی و صاحب کراماتي بود که ارادت ويژه اي به خاندان رسالت و حضرت سيدالشهدا عليه السلام داشت. این عارف وارسته هر سال دهه محرم در منزل خود مجلس روضه برپا می داشت و بسیار گریه می کرد و یاد مصائب امام حسین عليه السلام برایش جگرسوز بود.

                                                   

نقل کرده اند وقتی ايشان از دنیا رفت، یکی از بزرگان او را در عالم خواب دید و احوالش را جويا شد. پاسخ داد: وقتی مرا در قبر نهادند دو فرشته نکیر و منکر برای سوال و جواب آمدند. از توحید و نبوت سوال کردند، جواب دادم تا این که از امامان پرسیدند: نام امیر مومنان عليه السلام را به زبان آوردم که امام اول من است، سپس از امام حسن عليه السلام نام بردم؛ ولی وقتی که نام امام حسین عليه السلام را به عنوان امام سومم به زبان آوردم بی اختیار گریه کردم، آن دو فرشته نیز منقلب شده و گريستند.

سپس به یکدیگر گفتند: آزادش کنیم کار این آقا با امام حسین عليه السلام است دیگر نیازی به سوال نیست. مرا آزاد نمودند و رفتند و اینک می بینی که شاد و خرسندم و در جایگاه خوبی هستم.

کرامات امام حسین عليه السلام ، ص 178

+ بشنويد: با صداي حاج حسن خلج (بخش اول) (بخش دوم)


برچسب‌ها: شیخ حسنعلی اصفهانی نخودکی, امام حسین, امام علی, امام, رهروان شهدا, شهدا,

نوشته شده در تاريخ شنبه 6 آبان 1391 توسط  وصال جان

نفوذ پهپاد حزب اله به اسرائیل شکستی برای تل آویو است.

روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی موضوع نفوذ حزب‌الله با یک فروند پهپاد به حریم هوایی رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد و پرواز این پهپاد تا عمق مرزهای فلسطین اشغالی را نمادی از شکست...

اسرائیل دانست.
این روزنامه انگلیسی نوشت: «تنها چند ساعت پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد تجاوزهای آینده را تلافی خواهد کرد حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این اولین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود؛ ما می‌توانیم به هر جایی که می‌خواهیم برسیم».
تلگراف با اشاره به بخش‌هایی از سخنان دبیر حزب‌الله لبنان که ارسال این پهپاد شناسایی به حریم هوایی اسرائیل را نمادی از اقتدار هوایی این جنبش مقاومت خوانده بود.

این روزنامه انگلیسی بلافاصله پس از نوشتن جملات بالا نوشت: «وب‌سایت شبکه تلویزیونی المنار در گزارشی نوشت: «دشمن، از این هواپیمای بدون سرنشین گرفتار ترس شده است».
این گزارش در پایان تأکید می‌کند جنگنده نیروی هوایی اسرائیل بعد از دو بار شلیک موفق به مهار این پهپاد شده است و اولین موشک جنگنده F16 به هدف نخورده است.

 


برچسب‌ها: حزب الله, لبنان, اسرائیل, پهباد ایوب, پهباد, رهروان شهدا, شهدا, ,

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 3 آبان 1391 توسط  وصال جان

گاهی اوقات زندگی طوریه که آدم نون امروز را واسه شکم فرداش نمی خواد، اونوقته که رویاهای آدم به تعویق می افته.
گاهی اوقات آدم از سرنوشت، ‌رو دست خوبی می خوره،‌ که فکر می کنه داره تصمیم می گیره.
اونوقته که آدم ادعاهایی می کنه،‌ که تو رو دربایستی انجامش گیر می افته.
گاهی اوقات آدم از آرزوهاش جا می مونه.
گاهی اوقات آدم می خواد بازی کنه، ‌بازیگر می شه.
گاهی اوقات داره می خنده وقتی تو دلش خونه، گاهی گریه می کنه وقتی داره از زور خنده می میره.
گاهی اوقات شوخی شوخی همه چیز جدی می شه.
گاهی اوقات آدم وقتی زیاد می خواد کم می یاره، گاهی وقتی کم می یاره زیاد می خواد.
گاهی اوقات با ترس و لرز بر می گرده به پشت سرش نگاه کنه،‌ می بینه چه شجاعتی.
گاهی اوقات با شجاعت می تونه ترساشو نگاه کنه.
گاهی اوقات آدم به دنبال خوشبختی، ‌زندگی را گم می کنه، گاهی هم با انتظار زندگی را معنا می کنه.
گاهی اوقات آدم برای پیدا کردن یه گنج الکی،‌ گوهر خودشو گم می کنه،‌ گاهی هم گوهر حقیقت را پیدا می کنه.

الهی... با خاطری خسته، دلی به تو بسته، دست از غیر تو شسته، در انتظار رحمتت نشسته ام... میدهی، کریمی... نمیدهی، حکیمی... می خوانی، شاکرم... میرانی، صابرم...

الهی احوالم چنان است که می دانی و اعمالم چنین است که می بینی... نه پای گریز دارم و نه زبان ستیز...

الهی، مشت خاکی را چه شاید و از او چه بر آید و با او چه باید...؟

دستم بگیر یا ارحم الراحمین...


برچسب‌ها: دل نوشته, وصال جان, رهروان شهدا, عرفه,

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 2 آبان 1391 توسط  وصال جان

میتوانیم در کنار هم زندگی کنیم کمی منصفانه تر...

میتوانیم با هم صحبت کنیم کمی مهربانانه تر...

میتوانیم به هم کمک کنیم کمی بیشتر...

میتوانیم بندگی کنیم کمی قشنگ تر...

خوب بودنمان به کسی برنمی خورد...

من یقین دارم اگر درباره ی فلانی صحبت نکنیم هم روز شب میشود...

اگر به آن بنده خدا نگاه نکنیم، عمرمان هدر نمیرود...

اگر قبل از اینکه حرف بزنیم، فکر کنیم، لال نمیشویم...

اگر به جای حرف مردم کمی به خدا فکر کنیم، ضرر نمیکنیم...

اگر با آن بنده ی گمراه کمی دوستانه تر برخورد کنیم او را از آنی که هست بدتر نمیکنیم...

اگر یک بارم که شده بخواهیم درباره ی حرف های پدرومادرمان فکر کنیم، کوچک نمی شویم...

اگر کمی برای دیگری ازخود گذشتگی کنیم، فانی نمیشویم...

اگر برای فرج آقا کمی تلاش کنیم، اینقدر بدبخت نمی شویم...

اگربا این وضع بد زندگی کنیم حتم دارم که به زودی زمین از خوب شدنمان تعجب کند.

 پس طوری زندگی کنیم که بد بودنمان موجب تعجبش شود...


برچسب‌ها: دل نوشته , رهروان شهدا, شهدا, امام زمان, خوبی,

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 آبان 1391 توسط  وصال جان